2008. november 13., csütörtök

Szegedi gyakorlat 1.

Mint már írtam is,4napig szegedi bölcsikben kell gyakorlatoznunk.Ez egyelőre még "csak" megfigyelés,konkrét nevelő munkába nem engednek minket belefolyni.
Reggel(!) negyed 5után keltem,kibuszoztam a helyijáratos busszal az Edit csoporttársamhoz.Autóval átmentünk Bajára és a Főiskola által biztosított kisbusszal utaztunk hatan Szegedre.Így értünk át 3/4 8-ra,pont időben.Ez már önmagában nagyon fárasztó,persze ott nem lehetett ásítozni,koncentrálni kellett meg jegyzetelni keményen egész nap.Ma például az volt a feladat,hogy a gondozónő körbevezetett minket négy helyiségen és szó szerint mindent le kellett írnunk,amit ott láttunk,a játékoktól a berendezésen át a pontos darabszámokat is.Hogy erre minek van szükség,senki sem érti!Oké,hogy tudjam,milyen játékok stb. kellenek egy csoportszobába,de ennyire részletesen?!Persze végig álltunk,füzettel a kezünkben,még nem mertem megnézni,vajon el tudom-e olvasni a saját írásomat....ez ment órákig,mire mindennel végeztünk.Jövő hétre le kell tisztázni,leadni,átnézik,kijavítják a hibákat,akkor le kell gépelnünk,postán elküldeni,osztályozzák és visszaküldik...áááá!
Holnap még rosszabb lesz,mert a napirendet kell írnunk,ami úgy fog kinézni,hogy beülünk a csoportba és reggel 8-tól délután 2-ig folyamatosan rögzítenünk kell táblázatban,hogy mit mondott a gondozónő,erre mit válaszolt a gyerek,illetve fordítva,aztán ez mit jelent módszertanilag.Már előre "várom".
Mindeközben bárányhimlő tombol a bölcsiben,de konkrétan,a mi csoportunkban már csak két gyerek maradt és kezdi felütni a fejét a másikban is.Ki tudja,mire végzünk,hányan maradnak!Arról nem is beszélve,hogy én nem voltam bárányhimlős,Nórikának meg nem tudtuk még beadatni a védőoltást a betegsége miatt ugye (pont arra hétre voltunk szerdára bejelentkezve,mikor kórházasdit játszottunk)...nem is tudom,két hét a lappangási ideje asszem,addig várunk és reménykedünk hogy talán nem kapjuk el most.
Ezt be lehet adatni felnőtt korban???
Amúgy aki tud olcsó,de azért normális szálláshelyet Szegeden valahol esetleg a Pláza közelében,az szóljon!Csak tavasszal kell majd,de akkor két hétre és szerintem kb. 8-an lennénk.Köszi!
Az egyik csoportban pont akkor voltunk benn,amikor a gondozónő elkezdte ebédeltetni a kicsiket.Ez úgy néz ki,hogy egyesével ülteti őket az asztalhoz és mikor megterített és kimerte az ételt,akkor ülteti le a következő bölcsist.Volt egy kisfiú,aki már jóval az ebéd előtt nagyon éhes és fáradt volt már,ott toporgott az ajtóban,várta az ételt,nagyon sajnáltam.Aztán ez a felháborodásig fokozódott bennem,alig tudtam megállni,hogy ne szóljak a gondozónőnek,ugyanis a következő zajlott a szemem előtt:behozta a nő az ebédet és szépen elkezdte a fentiek szerint rendezni őket,a kis éhesnek meg odavetette,hogy "kicsit várnod kell,mert nem tudsz még egyedül enni és segítenem kell".Minden gyereket kiszolgált,etette is őket(!) ez a kis szerencsétlen meg ott állt csorgó nyállal és csak várt és várt és oda akart ülni minden asztalhoz,persze folyton elzavarták,hogy "ez nem a te helyed".Már a másodikat is letette az evők elé,a kisgyerek meg még mindig nem kapott enni.Alig láttam a könnyeimtől.Legalább 20perc eltelt,mire megszánta és elkezdte etetni.Persze addigra a csoport jó része az ágyban volt már és gondolom,a kisfiú is majd' leesett a székről.
Egyik legfontosabb szabályunk,hogy az evéssel-alvással (és egyáltalán) nem váratjuk meg a gyerekeket,amennyiben elkerülhető.Itt én "csak" az emberség és empátia hiányát véltem felfedezni,de persze én még csak tanuló vagyok és nem érthetem,ő meg már 20éve van a szakmában.Aztán lehet ám,hogy ha nem így fogalmazta volna meg,hogy "szakmában",akkor talán úgy viselkedett volna,mint egy ember,vagy neadj'isten,anya.Mondom,nem értek még hozzá nyilván és nem akarom bírálni...
Mikor végre végeztünk,beszéltem az Ágimamival,mi újság,hogy vannak és a Kislányom megríkatott,mert ahogy meghallotta a hangomat a telefonban,őszinte örömmel kacagott egyet és ez már sok volt nekem.Persze elvannak,mint hal a vízben,nagyon várom a holnap estét,mikor hazahozzuk.
Alig ittam ma és nagyon megfájdult a fejem délutánra,drága Gábor hozott gyógyszert,mert persze semmi sem volt itthon.
Vacsora közben beszéltem Anyuval is,már jól vannak szerencsére,csak kis köhögés maradt vissza,remélem,találkozunk már a hétvégén.
Nagyon szeretem a Családomat!!!!!!





glitter-graphics.com

Nincsenek megjegyzések: